Nederlandse Vertaling - Correcties

Forum for posting in Dutch only.
User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Super Grover » Thu 18 Mar, 2010 22:14

Paestero wrote:
Jack Hedgehog wrote:
Paestero wrote:Hand omhoog als het je iets kan schelen :paranoid:

je ben zellef een schele :neutral2:


Jij hebt wel Little Lion's post helemaal gelezen? :P

En mijn ogen staan recht :snooty:

hij heeft me een samenvatting gePMd.. :paranoid:

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.
User avatar
Ultra-Z-Warrior-Jéan
Banned
Banned
Posts: 1945
Joined: Wed 02 Apr, 2008 15:40
Reputation: 8
Guild: A=[-NGR-]/[CSR]
Galaxy: Alpha
Location: The NGRs Dutch Sewer System

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Ultra-Z-Warrior-Jéan » Sat 20 Mar, 2010 18:52

Als hij de tijd heeft om die muren van text te schrijven, dan snap ik waarom hij niet de tijd heeft om alles te vertalen. Mijn ogen doen zeer van het lezen en ik las niet eens alles :scared:

Proud to be the new Sa-Khan of CSR and former Co-Leader Of [URR] and [-NGR-]

Proud
To Be
Dutch

Everything I say on the forums are my own point of vieuw and doesn't represent my guild whatsoever.
User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Super Grover » Sat 20 Mar, 2010 20:22

Ultra-Z-Warrior-Jéan wrote:Als hij de tijd heeft om die muren van text te schrijven, dan snap ik waarom hij niet de tijd heeft om alles te vertalen. Mijn ogen doen zeer van het lezen en ik las niet eens alles :scared:

omdat hij geen translator is :P

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.
User avatar
Ultra-Z-Warrior-Jéan
Banned
Banned
Posts: 1945
Joined: Wed 02 Apr, 2008 15:40
Reputation: 8
Guild: A=[-NGR-]/[CSR]
Galaxy: Alpha
Location: The NGRs Dutch Sewer System

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Ultra-Z-Warrior-Jéan » Sat 20 Mar, 2010 20:54

Dat is maar een kleine detail :snooty: .

Proud to be the new Sa-Khan of CSR and former Co-Leader Of [URR] and [-NGR-]

Proud
To Be
Dutch

Everything I say on the forums are my own point of vieuw and doesn't represent my guild whatsoever.
User avatar
RTF
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 246
Joined: Mon 08 Dec, 2008 21:01
Reputation: 0
Guild: S³D
Galaxy: Beta
Location: belgium

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby RTF » Mon 22 Mar, 2010 19:02

Notie: (x) betekend de hoeveelheid in de wachtrij.

Don't be so open minded, your brain will fall out

If God gives you lemons, he better give you some sugar and water too, or your lemonade is gonna suck
COMMANDERC
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: Tue 30 Mar, 2010 13:39
Reputation: 0

verwarrend met ionen, mis of door de schilden?

Postby COMMANDERC » Tue 30 Mar, 2010 14:06

hallo, iedereen.
ik heb gemerkt dat ionen 2 verschillende effect vertalingen heeft.
in help staat bij dat wapens een mis van 1 % heeft en ionen 50%.
maar in productie in het spel staat dat ionen 50% door de schilden gaat. :wall:
kan iemand precies vertellen van welke ik uit moet gaan?
50% mis of 50% door de schilden. :think:
groetjes.

User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: verwarrend met ionen, mis of door de schilden?

Postby Super Grover » Tue 30 Mar, 2010 14:58

COMMANDERC wrote:hallo, iedereen.
ik heb gemerkt dat ionen 2 verschillende effect vertalingen heeft.
in help staat bij dat wapens een mis van 1 % heeft en ionen 50%.
maar in productie in het spel staat dat ionen 50% door de schilden gaat. :wall:
kan iemand precies vertellen van welke ik uit moet gaan?
50% mis of 50% door de schilden. :think:
groetjes.

50% mis bestaat niet, dat ten eerste, elk schot is raak alleen het effect ervan op het pantser wordt beïnvloed.

In principe doet elke eenheid een bepaalde hoeveelheid schade, een van mijn Jagers zou bijvoorbeeld 5 schade toebrengen aan een vijandig schip. Echter als het vijandige schip bijvoorbeeld een Slagschip is (met een schild van 20) is de aanvalswaarde van mijn Jager lager dan de schildwaarde van het Slagschip (immers 5 < 20). In dit geveel treed er een zogenaamde 'doorbloeding' van de schilden op en raakt slechts 1% van de aanvalskracht van de Jager het pantser van het Slagschip (wat neerkomt op een schade van 0,05 van de Jager op het slagschip, waardoor je met een Slagschip pantser van 320 dus 6400 Jagers nodig zou hebben om een slagschip te vernietigen).

Om het wat ingewikkelder te maken zal ik nu een Kruiser toepassen op het voorgaande voorbeeld in plaats van het Slagschip. Een Kruiser heeft een schildwaarde van 4 en een pantser van 60. Aangezien de aanvalskracht van mijn Jager groter is dan de schildwaarde van de Kruiser zal de Kruiser niet volledig op schilden kunnen verdedigen. De schlden werken wel volledig en de schildformule van 1% wordt wel toegepast op de hoeveelheid aanvalskracht gelijk aan de schildwaarde. Dit betekend dus dat de schilden 4 aanvalskracht van de Jagers opnemen en 1 aanvalskracht direct op het pantser werkt. Een Jager doet dus "0,01*4 + 1" schade op het pantser van een Kruiser (wat betekend dat je 58 Jagers nodig hebt om een Kruiser te vernietigen).

Als je het tot nu toe allemaal begrijpt kunnen we verder naar de speciale eenheden. Het enige dat veranderd in de vorige situatie is dat bij het gebruik van Ionen Bommenwerpers en Ionen Fregatten (dus NIET bij elk schip dat Ionen wapens gebruikt) de 1% doorbloeding veranderd naar 50%. Behalve dat veranderd er niets aan het hiervoor beschreven mechanisme.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en als je nog vragen hebt horen we het graag ;)
Last edited by Super Grover on Tue 30 Mar, 2010 17:25, edited 1 time in total.

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.
COMMANDERC
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: Tue 30 Mar, 2010 13:39
Reputation: 0

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby COMMANDERC » Tue 30 Mar, 2010 15:14

ja, het is duidelijk. het upgrade het plezier in het spel. 8-)
bedank voor je reactie, Jack Hedgehog :clap:

kheshmet
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 194
Joined: Fri 09 Feb, 2007 22:05
Reputation: 11
Guild: MaY
Galaxy: Alpha

Re: verwarrend met ionen, mis of door de schilden?

Postby kheshmet » Tue 30 Mar, 2010 17:00

Jack Hedgehog wrote:Om het wat ingewikkelder te maken zal ik nu een Kruiser toepassen op het voorgaande voorbeeld in plaats van het Slagschip. Een Kruiser heeft een schildwaarde van 4 en een pantser van 60. Aangezien de aanvalskracht van mijn Jager groter is dan de schildwaarde van de Kruiser zal de Kruiser niet volledig op schilden kunnen verdedigen. De schlden werken wel volledig en de schildformule van 1% wordt wel toegepast op de hoeveelheid aanvalskracht gelijk aan de schildwaarde. Dit betekend dus dat de schilden 4 aanvalskracht van de Jagers opnemen en 1 aanvalskracht direct op het pantser werkt. Een Jager doet dus "0,01*5 + 1" schade op het pantser van een Kruiser (wat betekend dat je 58 Jagers nodig hebt om een Kruiser te vernietigen).


Bij mijn weten heb je alleen 'doorbloed' van de schade die daadwerkelijk wordt opgevangen door het schild, wat de totale schade brengt tot 0.01*4+1 of in een algemenere vorm:
Schade = Schildwaarde*0.01 + (aanvalskracht - schildwaarde), indien aanvalskracht > schildwaarde.

-met ingame
User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: verwarrend met ionen, mis of door de schilden?

Postby Super Grover » Tue 30 Mar, 2010 17:25

kheshmet wrote:
Jack Hedgehog wrote:Om het wat ingewikkelder te maken zal ik nu een Kruiser toepassen op het voorgaande voorbeeld in plaats van het Slagschip. Een Kruiser heeft een schildwaarde van 4 en een pantser van 60. Aangezien de aanvalskracht van mijn Jager groter is dan de schildwaarde van de Kruiser zal de Kruiser niet volledig op schilden kunnen verdedigen. De schlden werken wel volledig en de schildformule van 1% wordt wel toegepast op de hoeveelheid aanvalskracht gelijk aan de schildwaarde. Dit betekend dus dat de schilden 4 aanvalskracht van de Jagers opnemen en 1 aanvalskracht direct op het pantser werkt. Een Jager doet dus "0,01*5 + 1" schade op het pantser van een Kruiser (wat betekend dat je 58 Jagers nodig hebt om een Kruiser te vernietigen).


Bij mijn weten heb je alleen 'doorbloed' van de schade die daadwerkelijk wordt opgevangen door het schild, wat de totale schade brengt tot 0.01*4+1 of in een algemenere vorm:
Schade = Schildwaarde*0.01 + (aanvalskracht - schildwaarde), indien aanvalskracht > schildwaarde.

klopt.. tikfoutje ;)

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.
Miscellanea
Silver Member
Silver Member
Posts: 507
Joined: Sun 08 Oct, 2006 23:43
Reputation: 13

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Miscellanea » Thu 08 Apr, 2010 19:52

Bij het scherm "technologieën" staat onder "Pantser" geen hoofdletter, maar een kleine letter:

Computer 170446 1 28 28
Elk level laat 1 nieuwe vloot en de werving van 1 nieuwe commandant toe.
Pantser 767005 2 30 +150%
elk level verhoogt het pantser van eenheden en verdedigingen met 5%
Laser 767005 2 Energie 2 30 +150%
Elk level verhoogt de lasers wapenkracht met 5%

User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Super Grover » Thu 08 Apr, 2010 19:59

Miscellanea wrote:Bij het scherm "technologieën" staat onder "Pantser" geen hoofdletter, maar een kleine letter:

Computer 170446 1 28 28
Elk level laat 1 nieuwe vloot en de werving van 1 nieuwe commandant toe.
Pantser 767005 2 30 +150%
elk level verhoogt het pantser van eenheden en verdedigingen met 5%
Laser 767005 2 Energie 2 30 +150%
Elk level verhoogt de lasers wapenkracht met 5%

nu wel ^_^

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.
User avatar
jumbojer
Banned
Banned
Posts: 3467
Joined: Sat 21 Jul, 2007 14:49
Reputation: 38
Guild: A: [TSE]
Galaxy: Alpha
Location: The Netherlands

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby jumbojer » Thu 08 Apr, 2010 21:03

Verdomde Skype...

Image

The new ingame me.

Image
Encephalon
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 362
Joined: Sun 30 Mar, 2008 00:39
Reputation: 4

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Encephalon » Sat 10 Apr, 2010 19:10

De reden waarom ik geen skype meer heb....

User avatar
Super Grover
Addicted Member
Addicted Member
Posts: 11814
Joined: Tue 20 Jan, 2009 18:56
Reputation: 458

Re: Nederlandse Vertaling - Correcties

Postby Super Grover » Sat 10 Apr, 2010 19:21

Encephalon wrote:De reden waarom ik geen skype meer heb....

de rede bij mij is omdat ik het toch nooit gebruik :P

I was a dam builder, across the river deep and wide. Where steel and water did collide. I slipped and fell into the wet concrete below. They buried me in that great tomb that knows no sound, but I am still around.

Return to “Nederlands (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest