Segitseg (kezdoknek)

Forum for posting in Hungarian only.
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:21

Ide teszem a masik forumon talalt tutorial dolgokat. Akit erdekel hozzaszolhat vagy magyarazhatja tovabb. Koszonettel vennem. Ajanlott foleg a kezdoknek, vagy akiket csak ugy erdekel. Ha talal valaki erdekes dolgokat az angol reszeken, leforditva beteheti, annak is nagyon orulnek. Lehet segitene mindenkinek. :lol:

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:21

Amint a bolygó economyja elérte a 30-at, érdemes felhúzni 5 ion vagy photon turrets-et, és építeni kb. 100 fightert védelemnek.Amint a bolygó elérte a 50-60 economyt, akkor felkell húzni még 1 szint iont vagy photont, és ilyenkor már 300-500 fighter védje bolygónkat. ahogy a bolygó eléri a 75-90 economyt, akkor fel kéne húzni 5 distruptor turrets-et, és 5 deflection shields-et. ebben az időben építsünk legalább 5 command centerst minden bolygónkra, és építeni 1000 fightert védelemnek. amint a bolygó vagy betellik, vagy eléri a 110-130 economy-t, akkor ideje leszedni az ion és photon turretseket, és egy planetary ringet építeni helyette.Ekkora már meg kell lennie a lvl 10 command centersnek MINDEN bolygón. ilyenkorra érdemes 3000-5000+ fighternek lennie a bolygódon. Sok szerencsét!

A research bolygókat érdemes extra védelemmel felszerelni.

És még extrába itt egy kis útmutató a flotta hatékonyságáról:

Vadász: Mindent üt HC-ig
Bombázó: Mindent üt HC-ig, kivéve Corvette.jól üti a cruisert!
HB: Mindent üt HC-ig
IB: mindent üt Levi-ig, és Drenya-levi-ig a leghatékonyabb
Corvette: Mindent üt Cruiser-ig
Destroyer: mindent üt BS-ig
Frigate: Mindent üt Drenyáig
Ion Frigate: Mindent üt Titánig
Cruiser: Mindent üt Drenyáig
HC: Mindent üt Drenyáig, de a Titánt is sebzi kis hatékonysággal
BS: Mindent üt
Drenya: Mindent üt
Titán: Mindent üt
Leviathan: Mindent üt
Death Star (DS): Mindent üt

Minden anyahajót (Carrier, Fleet Carrier) minden hajó simán kiüt, még vadász is... Nagyon sebezhetőek! Anyahajóval semmilyen körülmények között ne támadjatok a fenn írtak miatt.(!)

köszönöm, hogy végigolvastad, és remélem hogy ez értékes információ a számodra.
by: Levee Gee

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:22

védekezés:

A védelemnek 4 célja van:

-diplomáciai védettség, ehhez bármilyen turret és bármilyen hajó elegendő, mind2 kell. enélkül guildtől függetlenül szabadon támadható vagy.

-bolygó és felhalmozott creditek védése: ez elsősorban a bvr-ek(defence struktureok) feladata,

-tradek megvédése: ez elsősorban flottával lehetséges

-bolygó feletti ellenséges flották megsebzése, bolygófelszabadítás: ehhez command centerek és jó esetbe magas szintű jg-n várakozó mobil flotta kell

Bevehetetlen védelem nincs, a védelem mindig annyit jelent, hogy veszteségessé kell tenni az ellenfélnek a támadást(ez többnyire el is ijeszti a támadókat).

Mindig mérlegeljük, hogy amit meg akarunk védeni az ér-e annyit mint a védelem amit ráfordítunk!(üres kassza, közeli tradek)

Védelem címén ne áldozzuk be teljesen a támadás lehetőségét!!!

Vegyük figyelembe mindig a helyi viszonyokat, ezügybe kérjétek a galaxis vezetőjének tanácsát.

Nah, és akkor miből áll kb. a védelem:

1. ringek, amennyi csak összejön,kezdetnek 1, később 2-3 nál már erősen elgondolkodik bármilyen támadó. Free-seknél más nem is nagyon fér. Ha nincs ring kifejlesztve, akkor egy disruptor ideiglenesen megteszi(a diplo védettséget:D)

2. fighterek, ez adja a flotta rész alapját, ennek mennyisége növelhető, annyi amennyit erre tudunk szánni. 5k-nál már elgondolkodnak, 20k felett lenne ideális.

3. az új fighter dropot minden shieldes turret gyengíti, ezért minden turrett és shield tipusból 1 darab(upg-seknek). Mivel a leggyakoribb drop a fighter, ion turretből 4-5 szintet is lehet tenni.

4. új fighter drop ellen flottával is érdemes védekezni, ez kb. 1-10k pont értékű hajót jelent cruisertől felfelé minden tipusból.(5k vadásznál inkább 1k-k, 20k darab vadiknál már 10k pontok)

5. command centerek, min. 10, később 15-20 darab, lehetőségektől függően.

qdthrawn

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:23

kutatás:

ennél nincs annyira egyértelmű útmutatás mint pl. építkezéseknél, így itt inkább csak jellemzem, értékelem az egyes technológiákat.

Freesek általában 3 planon tudnak kutatni, upg-sek 5-ön, egy kutatóbolygón 22-25 research labot érdemes tartani.

Annyit elöljáróban, hogy az épületekhez, és hc-ig a gyártásokhoz szükséges techeket mindenképp érdemes előrevenni, az általános ajánlásoktól függetlenül.

energia: fontos tech, érdemes az elején ráhajtani, az építkezéseknél aztán megjelennek hosszútávú előnyei. Legalább 24-es szintet be kell tervezni a biosphere miatt, 30 az ideális ha már nem tudunk mit kutatni:D. Az összes energiacsináló épület termelését növeli.

computer: elején 10-20-as szintet gyorsan el lehet vele érni, ezután picit szünetelhet, majd a biospherehez ezt is 24-esig kell felvinni. A mozgatható flották számát adja.

ARMOR: az egyik legfontosabb tech!!!! legalább 26-os szintig szünet nélkül is mehet a fejlesztése, felső határa nincs. A legfontosabb harci technológia!!!! Csökkenti a veszteségeket, és növeli a saját veszteségünkből visszakapott debris mennyiségét. Kb. 30 körülig lehet elvinni.

laser: nagyon fontos fegyver, többek közt a leggyakrabban használt egység, a fighterek tűzerejét növeli. Mielőbb érjük el a 20-as szintet, majd a 25-öt, és ha van elég időnk akkor kb. 27-28 körülig esélyes elvinni.

missiles: ha valaki bombereket akar használni akkor 20 felé kell vinni, addig pedig a szállítóhajókhoz szükséges 6-os szintet kell elérni. Kevésbé sürgős tech.

stellar drive: a hajókhoz sürgős 4-es szintet elérni, utána mikor van kis kapacitás akkor lehet vinni rajta, amíg olcsó, de összeségében egy mellőzhető tech.

plazma: a legfontosabb fegyver technológia, a legtöbb gyakran használt hajótipus ezt használja. Elsősorban heavy bomberekhez fontos 20-as szint felé vinni. Összeségében a hajógyártáshoz szükséges szint sürgős, feljebb vinni fontos, de vannak sürgősebb techek.

warp drive: hajógyártások miatt fontos tech, bár növeli a flották sebességet is, de inkább az előbbi miatt fontos. Ennekmegfelelően akkor kell fejleszteni, ha új hajótipusra akarunk szert tenni. Egyébként ráérős tech.

shielding: elsősorban új hajótipusok miatt kell majd fejleszteni, de veszteségek csökkentésében is kézzelfogható hatásai vannak, ezért hosszú távon érdemes lehet ezen felülis fejleszteni. Ez utóbbi szintet nem fogjuk túl hamar elérni, a legtöbben sose érnek el oda.

ion: a battleshiphez szükséges 6-os szintet érdemes hamar megcsinálni, ennél feljebb ráér vinni, 10-es szint kell az ion hajókhoz és pshieldhez, ha van kapacitás addig el lehet vinni, tovább nem érdemes. Ráérős tech.

photon: 6-os szint a drenya, és 10-es a ring szükséglete. Érdemes megtervezni, mikor akarjuk csinálni a ringek építését, és úgy időzíteni. Alacsonyabb szintnek nincs jelentősége. 12-es szint a leviathan, de nem sürgős, a többi része elég sokáig tart. E felé nem érdemes vinni.

artificial intelligence: cybernetics miatt sürgős elérni a 6-os szintet, de ha tehetjük akkor kb. 10-es szintre érdemes viszonylag hamar felvinni. Növeli a többi kutatás sebességét, így hosszú távon megéri.

disruptor: 1-es szint az első érdemleges turrethez kell, később pedig a titánhoz szükségees 6-os szint ráér. Tovább vnni nem érdemes. A DS-hez lvl 10 kell, de ez általában csak távoli álom, így ne eőltessük.

cybernetics: Bár nem a legsürgősebb elkezdeni(és a 22 research lab miatt ez a veszély nemis fenyeget), 2-es szint kell az orbital shipyardhoz és hamarosan az armor mellett a legfontosabb tech lesz, főleg freeseknek!!!! lvl10-ig megállás nélkül mehet!!! Utána már nagyon belassulna. A bolygóink építkezését és gyártását is növeli.


qdthrawn

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:24

új bolygó, építkezés:

általános szabály: a szükséges épületek közül mindig a legolcsóbbakat építsük előbb! Azonos árak esetén pedig a legszükségesebbet!

épülettipusok:
population növelők:
urban strukture, orbital base: a többi épület működéséhez szükségesek, egyéb funkciójuk nincs, akkor építsünk újjat ha elfogyott a kapacitás.

energia:
szintén az épületek működéséhez kell, a legtöbb épület 1-2 engergiával megy, de van ami 24-el megy.

contstruction növelők: építési sebességet és egyúttel gyártási sebességet növelnek.Minden contsruction növelő egyben productiont is növel, ez fordítva nem igaz!

production növelők: gyártási kapacitást és a gyártható hajótipusok számát növelik

spaceport: a bolygó ecoját hatékonyan növelik, és az általuk létesíthető trade utak segítségével az egyik leghatékonyabb eco-növelési lehetőség. Először egy darabnál, majd minden 5. darabonként lehet új trade utat csinálni.

terraform, multilevel platform: a bolygók areaáját növelik, ha az area elfogy akkor kell belőlük megcsinálni az éppen olcsóbbat.

economic centers: a bolygó ecoját növelik

crystal mines: a bolygó ecoját növelik annyival, amennyi crystal értéke van a bolygónak. Ez 0-3 közt változik tipustól függően.

command centers: növelik a bolygón állomásozó saját flotta tűzerejét, és növelik az általunk megszállva tartható bázisok számát

Jump gate: a bolygóról induló flották utazási sebességét többszörözik meg.

Biosphere modification: a bolygó fertilityjét és így a populationt tudja nagymértékben megnövelni, elég drága és sok energia.

Research lab: kutatási kapacitást növelik, az erre szánt bolygókon.

Részletes építési útmutatás:

1. contsruction alapozása: először 4 metal refinery, majd metal refineryk és robotic factoryk felváltva, amíg el nem érik a 80 körüli árat. Utána nanite factoryk is bekapcsolódhatnak, majd 1k ár környékén az andriod factoryk. Egyforma ár esetén mindig azzal kezdjük ami a legnagyobb teljesítményt adja. A contstructiont legalább 200-ig érdemes felvinni, mielőtt más nagyobb építkezésbe kezdenénk. Robotic factorykat ne mellőzzétek!!!

2. contstruction alapozás közbeni rövid epizódok: spaceportok, shipyardok: amikor a következő szintű 1 darab const. épület ára már TÖBB mint 2-szer annyi mint a következő trade routehoz szükséges spaceport ára, akkor felhúzhatunk egy sorozat spaceportot, és utána ugyanannyi shipyardot. Ebbe később 3-5 darab eco center is bevehető, és ha occupy miatt szükséges akkor 3-5 command center, ez utóbbiaknál sokkal nagyobb előnyt hagyjunk a const. épületeknek.

3.a,
Kutató bolygók: ezeken a 2.-es ponthoz hasonlóan meg persze kutatási igénytől függően folyamtosan növeljük a research labok számát, hosszú távon 22-25 közötti szintet kell elérni.
b,
crystal mineokat 2-es, 3-as crystal esetén az eco centerekkel párhuzamosan lehet építgetni, persze árarányosan.

4. Nos, ezután a 200+ contstructionunk mellett lesz 15 spaceport, 10-15 shipyard, 3-5 eco center, 0-5 command center. Ekkor tech fejlettségtől függően el kell kezdeni egy alapvédelmet felhúzni, ez jó esetben egy darab ring, ha ez még nincs akkor egy lvl 1-es disruptorral kell beérni első lépésként. Ha ezután elkészül a ring kutatás, akkor azt azonnal beiktatni.

5. Növeljük tovább a contsructiont kb. 250-ig(freesek addig amíg el nem érik az 5 android factoryt). Ezután vigyük fel a spaceportot 20-ig és a shipyardot minimum 15-ig, nagy hajók gyártásához még feljebb.

6. command centerek és eco centereket vigyük fel kb. 10esig, ez ekkor már pár nap alatt megvan.

Ezek eddig kb. 20-30 nap alatt készültek el egy átlagos bolygón, persze feltételezve hogy már ki volt fejlesztve az android factory!

7. Innentől már több út van a körülményektől függően:
-production növelés, hajógyártás maximalizálása: általába ez a következő lépés, először további contsruction növeléssel, majd orbital shipyardokkal, freesek esetében gyakorlatilag az utóbbival.

-védelem erősítése: ha kiemelten veszélyes helyen van valaki(pl. 0-9-es galaxisok), akkor érdemes ebben előrébb lépni, egy lvl 2-es ringgel, roidokon 3-assal. A továbbiak itt is várhatnak néhány hét production feljavítás utánig.

-jump gatek: ha a galaxis/guild érdekei ezt követelik meg(nincs még elég), akkor általában fejenként 1 bolygón(ha lehet akkor inkább uposoknak) érdemes felhúzni egy lvl 4-lvl 5 körüli jg-t, a galaxis fő jg-s planján pedig min. 7-est. Ezután itt is érdemes erősíteni a védelmet, és a productiont, majd tovább növelni a jg-k szintjét, 8-asig.

8. Védelem tökéletesítése: 4 ring, 15 cc, és a vadászdroppok alakulásától függően egyéb épületek. Az új változások szerint érdemes minden shielddel rendelkező épületből legalább egyet csinálni.

9. crystal mineok és eco centerek felfuttatása addig amíg finanszírozható

Support épületek alakítása:
energia:
-a legelején mindenképpen solar planttel vagy gas planttel kell kezdeni, azzal amelyik többet ad. Ha valamelyik eléri a 4-est akkor továb is lehet ezzel folytatni, ha nem akkor 2-3 után át kell térni fusion plantre. Fusionnal kb. 10-es szintig fel lehet menni, utána már időnként antimatter planteket is be lehet tenni. Itt elég szabadon lehet variálni, mikor melyiket, figyeljük az árakat!

-population: először csak urban struktures kb. 19-es szintig, utána 1-2 orbital base, majd 20-as szintig felvihető az urban strukture. Ezután orbital bese kb. 4-es, 5-ös szintig. Ha még mindig kell akkor nekiláthatunk biosphereket használni. 20 urban strukture esetén mindegyik +20 populationt ad. Kb. 7-es fertilityig érdemes felvinni. Utána újra vissza lehet térni a hagyományos urban strukturokhoz.

-area: csak akkor amikor betelik, és mindig a legolcsóbbat. Ezen nincs sok variáció.

qdthrawn

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:25

bolygók:

planet: nagy terület, drága védelem, a védelme lassan fejlődik, egyéb dolgok a terület miatt gyorsabban. Főleg freeseknek érdekes, mert így az elérhető maximum kicsit nagyobb.

moon: közepes terület, közepes védelem árak

asteroid: kis terület, gyors védelem és eco lehetőség. amíg ring nincs kifejlesztve, előnyei korlátozottak.

pozició:
-fentről lefelé: legfelül vannak a bolygók, alatta a holdak, asteroidok.
-balról jobbra: különböző bonusokat lehet kapni a paraméterekhez:
1-es: 4 solarja van
2-es, 3-as:+1 fertility(ez a legfontosabb!)
4-es, 5-ös: +1gas

paraméterek:

metal:metal refinery használja , maximum 3 lehet, az építési és gyártási sebességeket lehet vele növelni

crystal: crystal mine használja, eco termelésre jó, min. 2 nél érdemes vele foglalkozni

solar: energia, csak a bolygó helyétől függ, 1-es helyen 4, 4-es helyen 1. kevésbé fontos paraméter.

gas:energia, bolygó helyétől és tipustól is függ, max 5 lehet. kevésbé fontos paraméter.

fertility: az egyik legfontosabb paraméter, poziciótól függ, ezért érdemes 2-es, vagy 3-as helyzetű bolygókat választani.

area:meghatározza, mennyi épületet csinálhatsz, bővíthető, freeseknek korlátozott, nekik érdemes odafigyelni erre

bolygótipusok:

-earthly,arid, tundra, gaia: jó kutatóbolygók, a gaia a legértékesebb

-crytalline: elég ritka, elég keresett, ezen érhető el a legnagyobb eco. Egyéb szempontból átlagos.

-rocky: leghatékonyabb gyártóbolygó, ha sikerül 6 fetilityset találni. Érdemes keresni.

-craters, metallic: jó gyártóbolygók, ha nem találunk rockyt.

-asteroid: különleges bolygó, jó gyártó, olcsó védelem, és jó eco, cserébe kicsi a terület, így főleg freeseknek elég korlátozott. sokan ezt tartják a legjobbnak.

a többi tipus előnyeire még nem jöttem rá, ezért azokról nem nyilatkozom, kerüljétek el őket:D

bolygók funkciói:
-kutatás: nagy terület kell hozzá, mivel az általános épületeken felül 20-25 research labot is el kell helyezni rajtuk. freesek 3-at, upg-sek 3-5 darabot szoktak tartani belőle.

-gyártás:minden bolygón fontos a jó production, de a 3 metalos bolygókat nevezhetjük gyártónak. Ebből kell a legtöbb.

-eco: crystallineból vagy esetleg 2 crystalos bolygókból lehet csinálni, én nem használok ilyet.

hány bolygót kolonizáljunk:
freesek: minimum 9-et, első héten lehet próbálkozni elérni többet is, amíg az ingyen up van, ehhez ne szégyelljünk segítséget kérni, máshogy nem nagyon megy.

upg-sek: ha nem tudjuk elkölteni a pénzünket, akkor a legcélszerűbb új bolygókra költeni. Egyébként max 2-3 hétig érdemes gyűjtögetni egy bolygóra úgy hogy az egyéb gyártásokat korlátozzuk, bár én nem javaslom még ezt sem. Csaták alatt a flotta úgyis visszaalakul pénzzé. A 15. bolygó 400k körül van, ezt azért minden upg-snek érdemes mielőbb összehozni. A maximum , amit eddig elértek, 19-20 körül van jelenleg a szerveren.

qdthrawn

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:26

Flottaépítésről általában…

Milyen a legjobb flottaösszetétel? Melyik hajó mire jó? Mivel érdemes támadni, védekezni? Olyan kérdések, amire nem lehet egyértelmű választ adni, mert mindig az adott szituációtól függ, de azért próbálok két általános irányelvet leírni és megmagyarázni. Utána (ha lesz időm) minden hajóról külön írok pár jellemző tulajdonságot, mire érdemes használni.

Hatékonyság elve: minél kisebb egy hajó, annál hatékonyabb. Ha egy adott nagyságú creditet minél kisebb hajóra költesz, az összesített tűzerőd (power) ÉS védelmed is (armor) annál nagyobb lesz. Ha sorban megnézed a hajóadatokat, könnyen lehet látni, hogy a következő hajó bekerülési költsége hányszorosa az előzőnek, viszont a tűzerő és védelem nem nő ennyire. Ezért nagyon erős a fighter, ami a legkisebb és egyben leghatékonyabb hajó.

Pajzs elv: minél nagyobb egy hajó, annál több hajótípus ellen „sérthetetlen”. (1% sebzés mindig áthatol a pajzson, de ez a normál sebzéshez képest elhanyagolható – bár nagy mennyiségű hajónál már azért figyelni kell rá). Ez a hajóadatokat nézve még könnyebben látható. Emellett persze a többi hajó tűzerejét is csökkenti a pajzs.

Adva van tehát a két elv, de mi következik ebből? Nyilván megpróbálunk a lehető leghatékonyabbak lenni, de hogyan? Viszonylag egyszerűen adódik a két elvből: veszed a lehető legkisebb olyan hajót, ami már át tudja ütni az ellenfél legnagyobb hajójának/turretjének a pajzsát. Ami pajzs nélküli ellenséges hajóknál a fighter, aztán így tovább, csak össze kell hasonlítani a power, illetve shield nagyságát. A technológiai fejlettség bizonyos esetekben elég komolyan számít, például egy fejlett cruiser simán átüt egy átlagos fejlettségű titánt. Természetesen a kisebb hajókból megfelelő mennyiség is kell.

Az eddig leírtakból már látszik, miért nem érdemes általános csatákra nagy hajókat (BS és onnan felfelé) építeni. Tűzerejük és armorjuk hiába nagy, jobban megéri sok kisebb hajót használni ugyanazért a pénzért. A cruiser bármilyen bolygóvédelmet simán üt, és minden hajót gyengébb titánig bezárólag. Leviathanhoz kell már a HC, de most még ritka, a DS még ritkább .

Ha ez így van, miért építenek mégis nagyobb hajókat? Egyrészt ezt nem mindenki tudja, azt gondolják, hogy ami drágább, az jobb is. Másrészt vannak olyan helyzetek, amikor hasznosak a nagyhajók: az ellenfél flottaösszetételétől függ. Ha csak olyan hajókból áll, ami nem üti át a nagyhajó pajzsát, akkor könnyű debris veszteség nélkül , de még akkor is általában megéri, ha megsebzik, de nem tudják teljesen megsemmisíteni, mert a javítási költség kevesebb lehet, mint a debris. Ilyenkor azért érdemes számolni, mert nagy hajóknál (titan+) már könnyen lehet veszteséges is az akció.
Röviden: BS és annál nagyobb hajót csak akkor vigyél csatába, ha nem vesztesz belőle. Ha vesztettél, akkor jobban jártál volna, ha nem viszed.

Végül: Miért érdemes fightert és kisebb hajókat vinni csatába, ha az ellenséges hajóknak nagyobb a pajzsa és át sem ütik? Erre azért van szükség, hogy a saját veszteségeink minél kisebbek legyenek. Támadóerő szempontjából nem számítanak, oda kell egy megfelelő nagyságú cruiser vagy HC sereg, ami önmagában elég, hogy megsemmisítse az ellenfelet. Viszont az ellenfél tűzerejének arányos részét magukra irányítják, sokkal kevesebb creditértékű a veszteség.
Röviden: akkor támadtál jól, ha a csata után maradt fightered a flottádban.


Taita

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:27

1. flotta:
nos 2 alapvető flotta létezik mind2 magas 18+plasmát igényel nem véletlen.

a.) cruiser+carrier
nos kb 1k cruiserhez kell 200 carrier na meg persze amíg fér vadász.
és 100 carriernyi bombi vagy heavy bombi.
így a 200 carrierben lehet cipelni a vadi dropot. a másik 100ban pedig a hc+hajók ellenszerét.

ez hihetlen mennyiségő töltelék hajó de olcsó és megéri

b.) hc+fc
nos ezt pontosan nem ismerem de arányában hasonlónak kell lennie a mennyiségnek
500 hc mellé 30 fc kell szintén mind2 tele vadival
15fc nyi bombi/hb

ez mind2 esetben 16k vadi szal nem kevés de szükséges.
a másik fontos dolog a reci. én millánként 2k recit javasolok ugyanannyi corvette és destroyer kísérettel
-------------------------------------------------------------------------------
plan fejlesztés. sztem eco szerint marhaság a védelmet nézni.
aki frees annak még ring előtt meg lesz a 9 plan és úgyis a játék elején fejleszti fel amikor még 5k vadi szinte csillagászati dolog.
uposoknak pedig:
moon/roid.
az elején csak prodos épület :
metal,robotic,nanite,android
miután ezekből kb 100as constr megvan akkor 1 scpaceport és 1 shipyard/folyamatos vadi gyártás 200asával/. majd megint az előbb említett épületek. 200-250 constr/techtől függően/ mellett lehet indítani a RINGet.
ilyetén módon kb 70eco és ring max 2hét alatt egy vatta új planon is. miután a ring meg van el lehet dönteni h a base fejlesztő, eco v prodos lesz majd és annak szellemében fejleszteni.
a cct elég ezek után feltenni.
hogy miért ring?! a válasz 1x. uposoknak 100-150nap körül már alap a ring mindenhol és moonon roidon nem is drága.mivel a vadidrop változott így azt gondolom a shield elvesztette igazi erejét :S, és 10k vadi+ring kell.

ha pedig valaki diseket akar csinálni. sok szerencsét mivel a levi akár 4-5 dis is megeszik reggelire ...

nos kb ennyi lenne akinek van kérdése könnyedén megtalál ha mégse akkor így járt

Pocok

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:27

Alapból jó kiindulópont.

Pár kiegészítés:
Új plan esetén (6 felett) érdemes a bázis már fleettel védeni.
Kiküldjük a hajókat, jön a lassú outpost, bázis van, alapvető védelem is van. (20CR+300 vadi elég egy új bázisnál)

"IB: mindent üt Levi-ig, és Drenya-levi-ig a leghatékonyabb
Ion Frigate: Mindent üt Titánig"

1. A mindent üt dolgok elég techfüggő.
2. Az ionos hajók költsége drága (cr ellen inkább bomber vagy HB), és ne menjünk el a tény mellett, hogy az ion 50%-a átmegy a pajzson. IB-vel vagy IF-fel, elég jó hatékonysággal tudunk titánt,levit is leszedni, ha csak ezt a techet engedhetjük meg magunknak. P. 500-600 IB álatlában elég a titán ellen. 15000/50000 ratio!.


Leader

The Phoenix never die :)
User avatar
phoenix777
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 202
Joined: Mon 28 May, 2007 22:46
Reputation: 4
Guild: Beta - HUN
Ceti - SSJ
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby phoenix777 » Tue 04 Mar, 2008 12:29

Gyakori kérdés hogy "milyen hajót gyártsak?"
Saját tapasztalataim alapján néhány ötlet, fontossági sorrendben.

1. Fighter
Minden bázis védelmére szükséges legalább 5000, de inkább több Fighter. Leghatékonyabb akkor, ha minél több Pring+Pshield van mellette, és legalább 10 CC. Laser tech fejlesztése elengedhetetlen hozzá. Nem csak védekezéshez fontos, hanem támadáshoz is: drop-nak és golyófogónak egyaránt. Támadáshoz gondoskodni kell megfelelő szállítóhajókról is: Carrier és Fleet Carrier. A kettő közül tulajdonképpen mindegy hogy melyiket gyártod: a Carrier ugyanolyan gyors mint a Cruiser, az FC pedig ugyanolyan gyors mint a HC. Szóval abból gyártsál, aminek a párja alkotja a fő flottádat, mert azzal kb egyszerre fogod mozgatni a szállítókat is.

2. Cruiser
A legalapvetőbb támadóhajó. Planetary Ring beütésére a leghatékonyabb, főleg ha Ring-ből több is van. Viszont a Pshield megemelt védelme miatt jó sok kell belőle: 1 Pshield-re kb 2000 Cruiser kell. Plasma, Armor és Shield fejlesztése kötelező hozzá, úgy sokkal hatékonyabb.
Ha megvan 10.000 Cruiser, jöhet a következő lépcső.

3. Heavy Cruiser
Nagyobb hajók ellen fontos, nevezetesen Titan és Leviathan ellen. DS-hez már kevés ennek is a tűzereje. Ha van belőle 3.000 db, azzal már sok fighter-rel védett, viszonylag kevés turret-es bázisokat is be lehet ütni gazdaságosan, drop nélkül (max 1 Pring-ig).

4. Corvette, Destroyer, Bomber: töltelékhajók
Ha ilyenek is vannak a flottában, mikor nagy hajókat vagy turret-eket ütsz, akkor némileg csökkenhet az össz. veszteséged ahhoz képest, mintha csak fighter + cruiserrel támadnál.

5. Heavy bomber
Drop-hoz nagyon jól jöhet, ha már az ellenség fighterei elfogytak, jól lehet ritkítani vele cruisert és heavy cruisert. Ennél nagyobb hajók ellen hatástalan. Plasma tech kell hozzá!

6. Leviathan, Titan
A nagyhajók is kiválóan használhatók bizonyos helyzetekben. Néhányunknak már vannak komoly tapasztalatai az "adok" és a "kapok" oldalon is... nagymennyiségű flottát lehet velük bedarálni veszteség nélkül. Ezen kívül ha van a flottában Leviathan, akkor az egész flottának +5% armor és power jár. Szóval érdemes gyártani, csak okosan kell használni.

Aqua Grim

The Phoenix never die :)
QDThrawn
Silver Member
Silver Member
Posts: 618
Joined: Sun 03 Jun, 2007 21:02
Reputation: 0
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby QDThrawn » Tue 04 Mar, 2008 15:31

ahogy ezeket elnézem, már kissé elavultak:D

[Hunx]Executor
User avatar
Hookah
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 240
Joined: Sun 20 May, 2007 22:16
Reputation: 2
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby Hookah » Tue 04 Mar, 2008 15:41

szep munka.D

WE ARE THE HUN, SPAM AND FLAME US!
User avatar
Norsz
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 179
Joined: Mon 05 Feb, 2007 20:53
Reputation: 1
Guild: -PM-
Galaxy: Beta
Location: Unknow...

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby Norsz » Sun 09 Mar, 2008 18:22

Nem elavult, hanem kezdőknek van :)

Annyit hozzátennék, h a HC is mident üt. Leviathanig jó hatákonysággal, de a DSnél már kevésbé hatékony.

Just game =)
User avatar
Hookah
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 240
Joined: Sun 20 May, 2007 22:16
Reputation: 2
Contact:

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby Hookah » Wed 12 Mar, 2008 15:51

DS-nek a pajzsat nem uti at...

WE ARE THE HUN, SPAM AND FLAME US!
User avatar
Norsz
Bronze Member
Bronze Member
Posts: 179
Joined: Mon 05 Feb, 2007 20:53
Reputation: 1
Guild: -PM-
Galaxy: Beta
Location: Unknow...

Re: Segitseg (kezdoknek)

Postby Norsz » Thu 13 Mar, 2008 14:50

Hookah wrote:DS-nek a pajzsat nem uti at...



Nem, de attól még le lehet ütni vele. 12k HC+100k FT nekem elég volt hozzá, de 3 kör kellett :?
Az arány persze nem volt jó(550k vs 700k), de ebben az esetben nem ez volt a lényeg :twisted:

Just game =)

Return to “Magyar (Hungarian)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest